Krav til rapport i PTF
· Begynn med rapporthode(side 85 i norskboka)
· Hvem er rapporten til?
· Hva handler rapporten om(besøk i barnehage)
· Faktaopplysninger: Hvor var vi, tidspunkt, hva skjedde, hva fikk vi se/oppleve
· Vurderingsdel: din mening om besøket; hva var bra/hva var ikke bra. Hva kunne vært annerledes? Hva lærte du? Er dette et yrke for deg: hvorfor/hvorfor ikke?
· underskrift
· Ikt-krav: skriftstr.11-12,linjeavstans 1,5,skrifttype calibri-times new roman eller arial, topptekst og bunntekst, valgfrie overskrifter
· Levering: på fronter eller utskrift til lærer
LOGG og REFLEKSJON SKRIVES ETTER OBSERVASJONSPRAKSIS
LOGG
· Logg bør føres hver dag
· En logg er en form for dagbok der man skriver ned hva som skjer.
· En logg føres vanligvis kronologisk. Det betyr at man noterer hendelsene slik de kommer etter hverandre.
· Når du skriver logg skal du prøve å notere ned det du ser uten dine egne tolkninger
· Hva du ser og hører helt konkret
· Beskrive hva som hendte, hva gjorde du
· Beskrive hvordan du gjorde det
REFLEKSJON: Å REFLEKTERE VIL SI Å TENKE GRUNDIG IGJENNOM NOE
· Etter at du har beskrevet det du faktisk så, skriver du ned egne tanker og refleksjoner.
· Hva lærte du av dette?
· Hvilke erfaringer hadde du fra før? Hva var nytt?
· Hvordan vil du gå videre i arbeidet med brukeren?
· Hvilke mål i læreplanen berørte du? Hva gjorde du bra?
· Egen refleksjon av observasjonspraksis sier noe om hva du har lært, hva du kan og hva du trenger å lære mer om. Du må og si noe om hvorfor du trenger denne kunnskapen
barnehage
SvarSlett